Click the world: an online community for professional development of teachers
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Calvani A., Rotta M. (2000), Fare formazione in Internet. Manuale di didattica online, Erickson, Trento.
Calvani A., Fini A., Pettenati M.C., Sarti L. (2005), Teorie CSCL e piattaforme Open Source per l’e-learning: verso un’integrazione, in Delfino M., Manca S., Persico D., Sarti L., Come costruire conoscenza in rete?, Menabò, Ortona.
Cole M. (1988), Cross-cultural research in the sociohistorical tradition, Human Development, n. 31, pp.137-151.
CEFRIO (2005), Work, Learning and Networked. Guide to the implementation and leadership of intentional communities of practices. http://www.cefrio.qc.ca/english/ pdf/Guide_Final_ANGLAIS.pdf
Denning, S. (2000), The springboard: how storytelling ignites action in knowledge-era organizations, Butterworth-Heinemann, Boston.
Dutto M.G. (2003), Sviluppo professionale, in Cerini G. e Spinosi M. (a cura di), Voci della scuola, Tecnodid, Napoli.
Lave J. e Wenger E. (1990), Situated learning: legitimate periperal participation, Cambridge Unversity Press, Cambridge, UK.
Manca S., Sarti L. (2002), Comunità virtuali per l’apprendimento e nuove tecnologie, in TD - Rivista di tecnologie didattiche, n. 25, Menabò, Ortona.
Midoro V. (2002), Dalle comunità di pratica alle comunità di apprendimento virtuali, in TD - Rivista di tecnologie didattiche, n. 25, Menabò, Ortona.
Persico D., Manca S. (2000), Valutazione qualitativa di un sistema di computer conferenza nella formazione a distanza, in TD - Tecnologie Didattiche, n. 21, Menabò, Ortona, pp. 35-41.
Salis S., Depietro L., Fiotto V., Lao F., Marras S. (2002), Comunità di pratiche, di apprendimento e professionali: una metodologia per la progettazione, Strumenti Formez, n. 10, Area Editoria e Documentazione.
Schön D.H. (1993), Il professionista riflessivo, Dedalo, Bari.
Spinosi M. (2002), Formazione in servizio in Cerini G., Spinosi M. (a cura di), Voci della scuola, Tecnodid, Napoli.
Trentin G. (2004), Apprendimento in rete e condivisione delle conoscenze, Franco Angeli, Milano.
Varisco B. (2002), Costruttivismo socio-culturale. Genesi filosofiche, sviluppi psico-pedagogici, applicazioni didattiche, Carocci, Roma.
Wenger E. (1998), Communities of practice: learning, meaning and identity, Cambridge University Press, New York.
Wenger E. (2001), Supporting communities of practice: a survey of community-oriented technologies. http://ewenger.com/tech
Zucchermaglio C. (2002), Psicologia Culturale dei Gruppi, Carocci, Roma.