The orientation model "in rooms"
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Barker P. (2002), On Being an online tutor, Innovations in Education and Teaching International, vol. 39, pp. 3-13.
Benigno V., Trentin G. (2000), The evaluation of online courses, Journal of computer assisted learning, vol.16, pp. 259-272.
Biolghini D., Cengarle S. (2000), Net Learning. Imparare insieme attraverso la rete, Etas, Milano.
Calvani A., Rotta M. (2000), Fare formazione in internet. Manuale di didattica online, Erickson, Trento.
Castelli S., Vanin L., Brambilla M. (2005), Customer satisfaction e valutazione della formazione a distanza. Il Consorzio Nettuno e Il Corso di laurea in discipline della ricerca psicologico sociale in P. Boscolo, S. Roncato, F. Zambelli (a cura di)Verso una nuova qualità dell’insegnamento e apprendimento della Psicologia, I° Convegno di Didattica della Psicologia, pp. 243-251.
Colorni A. (2002), Web learning: esperienze, modelli e tecnologie, Mondo digitale, vol. 1, pp. 4-15.
Fata A. (2004), Gli aspetti psicologici della formazione a distanza, Franco Angeli editore, Milano.
Hara N., Bonk C., Angeli C. (2000), Content analyses of online discussion in an applied educational psychology course, Instructional science, vol.28, n.2, pp. 115-152.
Lancia F. (2004), Strumenti per l’analisi dei testi. Introduzione all’uso di t-lab, Franco Angeli editore, Milano.
Nielsen J. (1999), Designing web usability, New riders, Indianapolis, Indiana, USA.
Ricolfi L. (1998), La ricerca qualitativa, Carocci editore, Roma.
Vanin L., Castelli S., Brambilla, M. (2005), Bisogni formativi lontani e vicini: un’analisi delle aspettative degli iscritti ad un corso di laurea a distanza, in P. Boscolo, S. Roncato, F. Zambelli (a cura di)Verso una nuova qualità dell’insegnamento e apprendimento della Psicologia, I° Convegno di Didattica della Psicologia, pp. 57-67.
Weller M. (2000), Implementing a CMC Tutor Group for an Existing Distance Education Course, Journal of computer assisted learning, vol.16, pp. 178-183.