The talking book
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Baddeley A. D.(1986), Working Memory. Oxford: Oxford University Press.
Coltheart M. (1978), Lexical access in simple reading tasks. In G.Underwood (ed.) Strategies of Information Processing. New York, Academic Press.
D’Amico A., Scalisi T.G., Longoni A.M. (1995), Sperimentazione di un sistema multimediale per l’apprendimento della lettura e della scrittura, Riassunti delle comunicazioni del Congresso Nazionale AIP, Sezione Ricerca di Base in Psicologia, Cesena, 18-20 Settembre.
D’Amico A., Scalisi T.G., Longoni A.M., Renzi P. (1995), Il libro parlante, un sistema multimediale per l’apprendimento dellla lettura e della scrittura, 4° Convegno Nazionale Informatica, Didattica e Disabilità, Vol 1.
Job R., Sartori G., Masterson J., Coltheart M. (1983), Developmental surface dyslexia in Italian. In R.N. Malatesha & H.Whitaker (eds.) Dyslexia: a Global Issue. The Hague, Martinus Njihoff Publishers.
Sartori G. (1984), La lettura, Bologna, Il Mulino.
Scalisi T.G., Berardi C. (1992), Effetti di omofonia nel riconoscimento di parole e frasi: confronto tra bambini italiani di età diversa. Archivio di Psicologia, Neurologia, Psichiatria, LIII, 77-89.
Scalisi T.G., D’Amico A., Renzi P., Longoni A.M. (1993), Un intervento riabilitativo mediato dal computer su un caso di dislessia evolutiva. Riassunti delle comunicazioni del XII CongressoNazionale della Divisione Ricerca di Base in Psicologia, Roma, 29 settembre 2 ottobre.
Scalisi T.G., D’Amico A., Renzi P., Longoni A.M. (1995), Costruzione e sperimentazione di un software per l’intervento riabilitativo sui disturbi di lettura in età evolutiva, Fioretto F., Saba A., Tartara G., Tesio E. (ed), Atti del 3° Convegno Nazionale Informatica, Didattica e Disabilità, Vol 2.