Teaching Science and online communication between schools
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
AA. VV. (1991), Per un’educazione scientifica di base. Rapporto di ricerca CNR. La Gogliardica Pavese.
AA. VV. (1992), Applicazioni dell’elaboratore nella Didattica della Fisica . Rapporto di ricerca CNR Commissione per la Didattica della Fisica. CUEN Napoli.
Giordano E., Longo C., Majorino Bonelli P. (1988), Calore e Temperatura, Emme Edizioni.
Thinker R.F. (1993) “Educational Networking: images from the frontier.” Hands on! vol. 16, N°1, pp. 6-19.
Olimpo G., Trentin G. (1993), “La telematica nella didattica come e quando” T D Tecnologie Didattiche N°2, pp. 4-17.
Bagli L., de Ambrosis A., Massara C. I., Pagetti M.(1992), “L’insegnamento della relatività ristretta attraverso una computer conferenza” in La Fisica nella Scuola N°4, pp. 327-331.
Gibelli C. (1993), “Telematica e scuola di base: un ottimismo giustificato?” in T D Tecnologie Didattiche N°2.
Barraudi G.(1993), Glossario in TD Tecnologie Didattiche N°2, pp. 78-80.
Bergomi N., Giordano E., Portigliotti C., Vegni G. (1993), in “Didamatica 1993 Informatica per la Didattica”, Associazione Italiana per l’Informazione ed il Calcolo Matematico, Genova p. 497.
Almanacco N°1 dei Laboratori in Rete (1993-94). Dipartimento di Fisica, Istituto di Fisica Generale e Applicata, Dipartimento di Biologia dellíUniversità degli Studi di Milano.
Giordano E., Bonelli Majorino P. (1993-94), “Laboratori in Rete”. Comunicazione al Convegno Ecosoft di Perugia.
Berenfeld B. (1993) “A moment of Glory in San Antonio” Hands on!, volume 16, N°2.
Bonelli Majorino P., Gagliardi M., Giordano E.(1995), “Metacognizione ed Educazione scientifica” in Albanese O., Dondin P.A. and Martin D., Metacognizione ed Educazione, Milano, Franco Angeli, pp.217236.
Pontecorvo C., Ajello A.M., Zucchermaglio C.(1991), Discutendo si impara. La Nuova Italia Scientifica, Roma.
Brown A.L., Campione J.C., “Guided discovery in a community of learners”. In K. McGilly (Ed.) (1994), Classroom lessons: Integrating cognitive theory and classroom practice . pp. 229-270, MIT Press/Bradford Books.
Midoro V. (1994), “Per una definizione di apprendimento cooperativo”, in T D Tecnologie Didattiche N°4.
AA.VV.,(1994), “Una storia, una ricerca e....” rapporto interno della S.M.S. A. B. Cairoli di Milano.