Technology for inclusion and wellbeing at school
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Carruba, M.C. (2014). Tecnologia e disabilità. Pedagogia Speciale e tecnologie per un’inclusione possibile. Lecce, IT: Pensa Multimedia.
D’Alonzo, L. (2012). Come fare per gestire la classe nella pratica didattica. Firenze, IT: Giunti.
D’Alonzo, L., Maggiolini, S., & Zanfroni, E. (2013). Gli alunni a scuola sono sempre più difficili? Esiti di una ricerca sulla complessità di gestione della classe nella percezione degli insegnanti. Italian Journal of Special Education for Inclusion, 1(2), 77-89. Retrieved from http://issuu. com/pensamultimedia/docs/journalok2-2013
Laurillard, D. (2015). Insegnamento come scienza della progettazione. Costruire modelli pedagogici per apprendere con le tecnologie. Milano, IT: Franco Angeli.
Lombardo Radice, G. (1925). Se convenga formare classi di alunni “meglio dotati”. Relazione al Congresso internazionale per l’infanzia - Lussemburgo. Roma, IT: Tip. A. Marchesi.
OMS (2001). ICF [Classificazione Internazionale del Funzionamento, della Disabilità e della Salute] World Health Organization. Retrieved from http://www.who.int/hrh/news/2014/hrh_icf_fr amework/en/
Pierson, R. (2013). Every child needs a champion. [video].TED Conference. Retrieved from https://www.ted.com/talks/rita_pierson_every _kid_needs_a_champion?language=it
Villani, D., Grassi, A, & Riva, G. (2011). Tecnologie emotive. Nuovi media per migliorare la qualità della vita e ridurre lo stress. Milano, IT: LED Edizioni Universitarie.