An e-learning model for training applicants for university entrance tests
Main Article Content
Abstract
Article Details
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons CC BY 4.0 Attribution 4.0 International License.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)
References
Adelsberger H.H., Collis B., Pawlowski J.M. (eds.) (2002). Handbook of information technologies for education and training. Berlin, Heidelberg: Springer.
Cantoni L., Tardini S. (2006). Introducing a Moodle LMS in higher education: the e-courses experience in Ticino (Switzerland). Je-LKS Journal of e-Learning and Knowledge Society, 2 (1) pp. 123-130.
Cantoni L., Botturi L., Succi C. (eds.) (2007). e-learning. Capire, progettare, comunicare. Milano: Franco Angeli.
McLeod D.B., Adams V.M. (eds.) (1989). Affects and Mathematical Problem Solving: a new perspective. New York: Springer-Verlag.
Moscucci M., Piccione M. (2003). Un prototipo di intervento sulle difficoltà in matematica. La matematica e la sua didattica, 17 (4), pp. 571-578. Moscucci M. (2008 a/b). Un percorso per la ricostruzione della relazione con la matematica (Parte prima/Parte seconda). L’insegnamento della Matematica e delle Scienze Integrate, 31A (4), pp. 309-333; 31A (5), pp. 407-428.
Moscucci M. (2009). Centralità dei nodi concettuali in un modello didattico per affrontare le difficoltà in matematica: pensiero aritmetico-algebrico. In R. Imperiale, A. Pesci, P. Sandri, P. Vighi (eds.). Atti del Convegno Nazionale GRIMeD 2009. Matematica e difficoltà n.16 (Castel San Pietro Terme, Bologna, 6-7 marzo 2009) Le competenze matematiche per l’identità, l’autonomia, la cittadinanza. Bologna: Pitagora, pp. 161-166.
Piccione M. (2009). Centralità dei nodi concettuali in un modello didattico per affrontare le difficoltà in matematica: pensiero geometrico. In R. Imperiale, A. Pesci, P. Sandri, P. Vighi (eds.). Atti del Convegno Nazionale GRIMeD 2009. Matematica e difficoltà n.16 (Castel San Pietro Terme, Bologna, 6-7 marzo 2009) Le competenze matematiche per l’identità, l’autonomia, la cittadinanza. Bologna: Pitagora, pp. 167-172.
Zan R. (2007). Difficoltà in matematica. Osservare, interpretare, intervenire. Milano: Springer-Verlag.